Assembly ساختمان داده و الگوریتم فروشگاه پروژه پروژه های سفارشی

تبدیل آرایه ۴ بعدی به ۱ بعدی در زبان اسمبلی

یک آرایه مجموعه ای از خانه های متوالی حافظه می باشد که تحت یک نام در حافظه ذخیره می شود.به هر خانه آرایه یک عنصر گفته می شود و برای دستیابی به هر عنصر آرایه نیز از یک شمارنده ، که اصطلاحا به آن Index (یا شاخص) گفته می شود ، استفاده می گردد.آرایه ها در زبان های سطح بالا به صورت چند بعدی تعریف می شوند و در واقع یک دید متفاوت به کاربر داده می شود در حالی که در حافظه اصلی ذخیره سازی این چنین صورت نمی گیرد و آرایه ها در هر بعدی هم باشند در نهایت به یک آرایه یک بعدی تبدیل شده و در حافظه ذخیره می شود.

ماتریس 4 بعدی

شکل آرایه ۴ بعدی

لذا برای ذخیره سازی یک آرایه چند بعدی در حافظه کامپیوتر(RAM) نیاز به یک سری اعمال تبدیلی می باشد که این عمل تبدیلی همان تبدیل آدرس می باشد و پروژه حاضر نیز نحوه تبدیل آرایه ۴ بعدی به یک بعدی را با روش ستونی در زبان برنامه نویسی اسمبلی شبیه سازی کرده است.

ویژگی های  پروژه :

  • دارای منو(شامل آیتم های تعیین باند آرایه، ذخیره ، مشاهده و تغییر مقدار آدرس داده شده و…)
  • دارای توضیحات خط به خط و رعایت تورفتگی
  • پویا بودن باندهای آرایه (طول بعد های ماتریس)
  • ذخیره عدد چند رقمی
  • تشخیص کلید های Enter و..
  • کلیه توابع توسط وقفه ها (Interrupts) پیاده سازی شده و از هیچگونه تابع و ماکروی آماده استفاده نشده ،به همین دلیل قابلیت اجرا بر روی انواع کامپایلرهای زبان اسمبلی را دارد.
  • قابلیت تغییر رنگ قلم و رنگ پس زمینه
  • داشتن فایل مستندات جهت توضیح بخش های مختلف برنامه

قیمت پروژه  :   ۱۴۵۰۰ تومان

فایل مستندات : دارد ( توضیحات کامل در قالب  فایل Word)

زبان برنامه نویسی : Assembly  ۱۶ bit

کامپایلر : Emu8086 , Tasm

درباره نویسنده

علی راستی

نظر دهید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

*